cassandraam

Last Day, First Day

Sista dagen på sista sommarlovet. Ångesten är stor, klumpen i magen är gigantisk. Jag är inte redo att börja skolan igen, vart har mitt sommarlov tagit vägen? Har jag ens haft sommarlov undrar jag ibland.

Att behöva gå upp äckligt tidigt för att sedan sätta sig på en kanonfull buss in till skolan varje vardag. Det är inget jag längtar till. Jag vill tillbaka till första dagen på sommarlovet. Jag vill ta varje solchans som fanns, vill bli brun och inte behöva fuska till hösten. Jag vill ändra på många saker jag gjort/inte gjort under sommarlovet.

Tankar kring kommande skoltermin snurrar, i vidrig fart, runt i mitt huvud. Undrar hur mitt schema ser ut, funderar på vilken kurs jag skall lägga till för att kunna gå ut skolan nästa år. Mycket som har stor betydelse funderas kring just nu.

Dags att börja tänka kring vilka kläder som skall användas, vilken buss som skall ta mig till staden imorgon, vilket väder det blir. Åh, jag ger mig.

Det som behövs är pojkvännen vid sidan och sedan bara köra på, utan att tänka, bara dra igenom hela morgondagen och sedan är ångesten över.
Come on, hit me! Ge mig morgondagen och se att jag bestiger den med ära!


Love

2011-08-17 @ 21:40:22 Tankar & frågor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig? (:

Din e-postadress (jag visar inte för nån):

Har du en blogg eller en hemsida?

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0