cassandraam

Tankar om komplex och smink. VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!


DETTA ÄR MINA TANKAR !

Jag har tänkt på en sak..
Jag får höra att jag inte ska ha några komplex på min kropp för jag är redan smal blablabla..
Men hallå, jag tror inte att någon är helt nöjd med sin kropp. Kanske taskigt att säga men det är vad jag tror.

Jag menar, är det bara ”större” personer som får ha komplex över hur de ser ut?
Visst, jag tycker inte att jag är tjock men inte ”pinnsmal” heller..
Vissa dagar är jag nöjd med hur jag ser ut och andra dagar vill jag lägga mig ner och dö! Alla har väl sina dagar eller hur?

Jag har mycket på min kropp som jag vill ändra, ta bort eller göra om men allt går inte alltid med allt.. Jag bantar INTE men jag tänker på vad jag äter eller hur mycket jag äter. Jag vet inte riktigt vilket det är… Hahah

När jag var mindre så var jag överviktig och då mådde jag kast! Jag kunde stå i badrummet framför spegeln och titta på min ”utstående mage” och känna mig riktigt ful rent ut sagt. Mitt självförtroende var på botten!
Men jag ”förändrade” mig över sommaren mellan femman och sexan, tror jag det var, och fick bättre självförtroende och gick ner i vikt.

Efter det så har jag aldrig någonsin gått tillbaka till att vara överviktig och det är jag glad över.
Jag är inte helt nöjd med min kropp men jag skäms inte för den. Jag har inga problem med att springa runt halvnaken med bikini eller så.. Men ibland känns det som att man bara vill gömma sig lite, liiite!
Låter skumt, jag vet, men mina tankar right?
Trots allt detta så gör jag det bästa av situationen!
Jag har inte dåligt självförtroende, så tro inte det nu! Men jag har mina dagar!(:



Sen har jag fått höra att ”jag gömmer mig bakom mitt smink.” WTF?!
Bara för att jag har smink och känner mig bekväm med att ha det så gömmer jag mig? Haha, nej skulle inte tro det va?
Jag har rätten till att säga, tycka, tänka, göra vad som helst med min kropp – bara jag vill så kan jag!

Jag kan erkänna, jag hatar att gå utan smink. Till och med när jag är hemma eller hos Alexander så vill jag ha smink. Känner mig naken utan smink! Men ändå så kan jag gå runt utan smink, säg när vi badar med klassen, då tvättar jag bort mitt smink och går ut som inget hänt, so what?!
Haha, visst – vissa känner inte igen mig men jag klarar mig ändå och det är huvudsaken!

Jag säger inte att tjejer eller killar är fula med/utan smink men jag tycker att jag ser bättre ut med smink på!
Jag har fått höra från några, däribland Alexander, att jag ser bättre ut UTAN smink och en sådan liten sak kan göra mig glad! (:




jaja, lite tankar såhär innan man ska sova ;)
Biglove
/C


2010-01-20 @ 00:01:30 Tankar & frågor Permalink


Kommentarer
Postat av: Gabbeh

jadu, jag var själv också överviktig en gång i tiden. Den tiden var den värsta jag varit med om. Jag tränade sju gånger i veckan för att bli smalare. Ingen blir alltid riktigt nöjd med sitt utseende.

Kan ju säga det att när jag var som smalast, då för någon månad sen, tyckte jag fortfarande att jag var för "stor" jag ville gå ner ännu mer, men sen insåg jag att nej, det kan jag inte för då kan resten av mina organ sluta fungera.

Och jag gillar inte att använda smink(Y)

det är sjukt jobbigt för mig som knappt orkar ta sig upp ur sängen.

och jag måste säga att du är vacker vare sig du har smink eller inte. :*<3

2010-01-20 @ 11:06:08
Postat av: Jeff

Haha förlåt att jag inte kände igen dig xD men du var fortfarande den söta tjejen (fast utan smink) :D

2010-01-20 @ 21:18:23
Postat av: Jeff

Haha förlåt att jag inte kände igen dig xD men du var fortfarande den söta tjejen (fast utan smink) :D

2010-01-20 @ 21:18:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig? (:

Din e-postadress (jag visar inte för nån):

Har du en blogg eller en hemsida?

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0