cassandraam

Torrt hår?

Tänkte dela med mig om ett väldigt enkelt råd om hår.
Jag är övertygad om att ni har hört det innan men de skadar inte att skriva om det.
När jag känner att mitt hår/hårbotten är väldigt torr brukar jag
alltid ta och köra en riktig huskur - nämligen vanlig olivolja!

Lättast är om ni häller det i ett glas och sedan häller det i hårbotten genom små portioner.
Låt det vara i så länge som möjligt. Jag brukar ha det över natten (lägg en handduk överkudden för att slippa kladd!) och sedan sköljer jag ut det dagen efter. Håret/hårbotten känns tro det eller ej - bättre!
Detta är perfekt ifall man gör mycket med sitt hår, som jag själv gör.

Try it!
Love
2011-07-20 @ 21:34:19 Tankar & frågor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig? (:

Din e-postadress (jag visar inte för nån):

Har du en blogg eller en hemsida?

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0