cassandraam

varför?!

jag hatar att välja. jag hatar att känna mig helt kluven.
seriöst, ibland hatar jag till och med att ha någon som tycker om mig.
och ja - jag vet att detta låter helt wierd "vem vill inte ha nån som tycker om en?!"
men jag är lite konstig.. jag kan helt plötsligt ta avstånd från de som verkligen håller mig kär.
varför?
just för att de tycker om mig.. jag kommer nog aldrig kunna förklara detta "fenomen".
jag kanske är rädd för att släppa in någon ny ända in på djupet.. förlåt!
samtidigt vill jag verkligen inte att någon av er ska vända mig ryggen. snälla gör inte det.

åh, ibland fattar jag inte varför gud skapade något som har med problem att göra..
denna gången hittar jag ingen bra lösning utan att någon blir sårad - inklusive mig själv.
det finns så mycket jag skulle vilja säga till er men jag kan inte.
vet inte hur jag ska förklara det. det går inte..

jag hatar att bråka med mina vänner eftersom jag verkligen älskar dom.
jag hatar att bråka med folk som tycker om mig.
jag hatar att somna sur eller arg på någon.
min farmor sa alltid att man aldrig ska gå och lägga sig sur eller arg på någon eftersom man aldrig vet hur morgondagen kommer att se ut. kanske blir ditt sista minne med personen att ni va sura på varandra.
Vem vill leva med det på sitt samvete?
ändå kan jag inte leva upp till de orden. jag kommer inatt gå och lägga mig med vetskapen om att jag bråkar med någon/några. att just dom är sura/besvikna/arga på mig. kanske till och med sårade?
jag vill inte detta men ändå kan jag inte anstränga mig till att lyfta upp min mobil,
gå in på sms och skriva; "förlåt, jag vill inte bråka med dig. du betyder så sjukt mycket för mig<3"
jag orkar bara inte. jag mår så dåligt själv.

ibland känns det som om jag är till för att såra folk och sedan bli sårad på samma sätt.
att inse hur illa jag behandlat folk kommer alltid en tid efter..
jag vill att ni ska vara glada, att ni ska må bra och ha det bra. jag vill er bara väl.
ändå lyckas jag alltid förstöra för er. allt känns hopplöst ibland..
Jag älskar er, förstår ni inte det?



jag tror att bara några enstaka läsare kommer att förstå sig på detta inlägg.
det beror på att det är riktat till några specifika.



2009-10-25 @ 02:10:33 Min vardag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig? (:

Din e-postadress (jag visar inte för nån):

Har du en blogg eller en hemsida?

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0